Ini adalah cetakan yang ketujuh....

Selamat membaca dan sila komen itu daripada kelemahan diri sendiri.

Komen dari editor;

“Dahulu saya bintang filem, pelakon televisyen, model, penyanyi dan penghibur popular. Kini saya berhijab walaupun di dapur.”
Puan Noor Kumalasari

Bagaimana Akhirnya Saya Bertudung adalah buku yang diberikan nafas baru. Ia pernah dilancarkan ke dalam pasaran pada tahun 2004. Ia pernah menjadi antara buku PTS paling laris dalam pasaran dengan ulang cetak sebanyak 5 kali berturut-turut.

Buku ini dilawati semula dengan reka bentuk kulit yang lebih segar dan tata susun buku yang lebih menarik.

Ia memaparkan pengalaman suka duka kehidupan wanita bertudung yang diadaptasi daripada kisah benar supaya menjadi pedoman kepada pembaca. Karya-karya yang disumbangkan dalam buku ini adalah hasil garapan wanita profesional seperti doktor, jurutera, akauntan, arkitek, peguam, pensyarah, guru, konsultan, pelajar, bekas selebriti dan pengurus rumah tangga.
Pada pandangan saya sebagai editor kepada buku ini, buku ini amat menusuk jiwa.

Kisah perjuangan setiap insan dalam buku ini yang ingin mempertahankan kesucian nilai Islam dalam hidup mereka. Ia perlu dibaca oleh sesiapa yang merasakan dirinya sukar untuk berubah kerana keadaan semasa yang tidak menggalakkan. Bukan suasana yang perlu berubah tetapi diri kita perlu berubah.

Saya berikan 5 bintang buat buku yang hebat ini.

Hasil Perkongsian :Nahddatun Nisaak OthmanEditorPTS Millennia Sdn Bhd
Email : nisa@pts.com.my
----
comment from others;

http://g25sg.blogspot.com/

tuesday, september 12, 2006

over the weekend last week, i went to jb with mak, bibik, kids. along with my cousin and her family together with my sis-in-law and her hubby. i was bored to tears at home, what with my hubby working and aint' much to do at home. so i sms my cousin and off we went to jb. by the time i left home it was already half past 6pm.jam at the causeway - as always, no surprise there. we went to kotaraya and there was a bookstore which we went in. one book caught my attention. a book by ir. endok sempo mohd. tahir. well i have never heard or read a book from this author.

in fact, to tell the truth malay books and novels are not my forte. sydney sheldon, danielle steele, barbara delinsky, stephen king were my favourite authors....malay authors? but what interest me was the title on the book - bagaimana akhirnya saya bertudung.so i bought the book which was wrapped in clear plastic along with few recipe books. i could only read excerpt from the cover book that says - "dahulu saya bintang filem, pelakon televisyen, model, penyanyi dan penghibur popular. kini saya berhijab walaupun di dapur - puan noor kumalasari."

the book is actually an anthology or rather a compilation and stories of different women on their accounts and experiences before they bertudung and what made them finally decided to carry out perintah allah s.w.t. i wanna share with you some extracts from the book that reads :

*kalaulah mereka tahu hanya wanita yang bebas dan dihormati yang diminta bertudung sebagai tanda yang membezakan mereka daripada hamba-hamba sebenarnya, tudung untuk menutup tubuh adalah suatu penghormatan. wallahua'lam.

*tuntutan wajib tidak boleh ditangguhkan walau sesaat pun, kerana mati datang tanpa mengenal usia."walaupun saya yakin tuhan melihat hati dan perbuatan saya tetapi bagaimana mungkin saya menyatakan kepada tuhan, "ya tuhan, akulah hambamu yang mencintaimu dan mentaati segala perintahmu," jika di sebalik kata-kata itu, perbuatan, pertuturan, akhlak dan pakaian tidak menepati tutur bicara saya itu!

*sempurnakanlah pemakaian tudung kita dengan pakaian yang digariskan dalam islam supaya kita tidak tergolong dalam golongan yang nabi muhammad s.a.w. gambarkan sebagai 'mereka itu berpakain tetapi mereka telanjang.'

*memang benar, tudung tidak melambangkan dan tidak mengukur tahap iman seseorang. namun pemakaian tudung adalah langkah mengisytiharkan kepada dunia betapa saya mahu dikenali sebagai seorang wanita islam yang komited dan serius terhadap agamanya.

0 comments:

Newer Post Older Post Home